Nemci kupili sedam rudnika u Srbiji

Bez autora
Jan 28 2013

Nemačka kompanija "Kvarcverke" odnedavno je vlasnik sedam rudnika u Srbiji. Preuzimanjem bugarske firme "Kaolin", u čijem sastavu je srpski "Jugo-kaolin", Nemci ulaze u pet rudnika "Kopova Ub", kao i u nalazišta kvarcnog peska "Belorečki peščar" kod Bora i "Srbokvarc" nedaleko od Zaječara. Pored sedam rudnika u Srbiji, "Jugo-Kaolin" koji je zapošljava oko 300 radnika, ima i četiri fabrik. Na ovaj način, postaće deo jedne od najvećih svetskih firmi za proizvodnju i preradu kvarcnog peska. Zahvaljujući rezervama i kvalitetom kvarcnog peska, koje ima, Srbija bi mogla da postane evropski lider u proizvodnji stakla. Srbija godišnje uveze stakla u vrednosti od blizu 100 miliona evra.

Nemci kupili sedam rudnika u SrbijiNemačka kompanija "Kvarcverke" odnedavno je vlasnik sedam rudnika u Srbiji. Preuzimanjem bugarske firme "Kaolin", u čijem sastavu je srpski "Jugo-kaolin", Nemci ulaze u pet rudnika "Kopova Ub", kao i u nalazišta kvarcnog peska "Belorečki peščar" kod Bora i "Srbokvarc" nedaleko od Zaječara.

Ovo je za "Novosti", potvrdio Nebojša Ilinčić, direktor "Jugo-kaolina".

- Pored sedam rudnika u Srbiji, "Jugo-Kaolin" koji je zapošljava oko 300 radnika, ima i četiri fabrike - ističe Ilinčić.

- Na ovaj način, postaćemo deo jedne od najvećih svetskih firmi za proizvodnju i preradu kvarcnog peska.

Po Ilinčićevim rečima, zahvaljujući rezervama i kvalitetom kvarcnog peska, koje ima, Srbija bi mogla da postane evropski lider u proizvodnji stakla.

- Srbija godišnje uveze stakla u vrednosti od blizu 100 miliona evra - naglašava direktor "Jugo-kaolina".

- Međutim, sa rezervama kvarcnog peska koje imamo, koji je vrhunskog kvaliteta, da imamo savremene fabrike, mogli bismo godišnje da izvozimo staklo u vrednosti od nekoliko stotina miliona evra, a da uvoz minimiziramo! Podsetiću da pored kvarcnog peska u proizvodnji stakla učestvuju i krečnjaci i dolomiti, tako da bi to podstaklo srpsko rudarstvo u širim razmerama.

Kako tvrdi Ilinčić, takvi poslovi bi doneli višestruku korist. Time bi se uposlilo veliki broj ljudi, angažovala železnica, ali bi se razvio i čitav niz pratećih proizvodno-uslužnih delatnosti.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik